Hjemmesiden bruger cookies. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om cookiesOK

Teknologiske lege- og lærings redskaber, herunder læringsspil

ABCity

ABCity er et læringsspil til 4-7-årige udarbejdet i samarbejde med Videncenter for læsning.

ABCity, Artikel i Viden om læsning nr. 7

Forskning blev til kloge computerspil

Simon Egenfeldt Nielsen, Serious Games, og forsker. Artikel på videnskab.dk: Forskning blev til kloge computerspil

Frank Lund Jensen: Flow og læringsspil

Frank Lund Jensens Speciale i humanistisk informatik, multimedier, AAU, om Flow og læringsspil

Jonas B. Dahl: Vidensbrønden

Vidensbrønden demonstreret på Tornbjerg skole (3. marts 2011)

MeeWee Room - et digitalt oplevelses- og medierum

MeeWee Room - et digitalt oplevelses- og medierum (1)

Et digitalt medie- og oplevelsesrum for børn. De centrale interesser omkring rummet er børns udvikling, læring og bevægelse, samt brugen af storytelling i samværet med børn.

Et udviklingsprojekt i Kids ´n Tweens Lifestyle, Region Syd Danmark.

Prototype befinder sig i den sønderjydske Idrætsinstitution i Hoptrup, Haderslev kommune.

http://www.youtube.com/watch?v=pFa1CjIFOjc&feature=related